DONIRAJ - DONATE - Vive Zene Tuzla  
Vive Zene Tuzla


- Peer edukacija -

 

Malo bosansko izletište ZLAČA blizu Tuzle, postalo je centar zbivanja za djecu iz projekta „Djevojčice i dječaci glasno protiv rodno zasnovanog nasilja“ koga implementira UG „Vive Žene“ u partnerstvu sa Pozorištem mladih Tuzla uz finansisku podršku Evropske Unije. Ovo je njihov drugi susret nakon prvog Modula za peer edukatore.


Djeca dolaze iz nekoliko škola iz Tuzle i Brčkog, uzrasta od VI do IX razreda, a Ima ih oko 40-oro, 22 djevojčice i 18 dječaka. Svi oni nose sa sobom „kovčeg“ pun različitih iskustava, znanja i vještina, različitih karaktera, interesovanja i hobija...Šarena bašta mladosti, ljepote i želje za učenjem i novim saznanjima, poznanstvima...i avanturom u nepoznato!

Teme radionica: ROD MOĆ, NASILJE...sve je to za njih dosad donekle bilo poznato, ali nisu o tome dublje razmišljali, niti su analizirali. Sada, na radionicama, oni prepoznaju situacije iz svog svakodnevnog života, daju im novo, drugačije značenje, prepoznaju posljedice i uče kako se nositi sa njima. Učesnik Amir o tome kaže: „Radionice su bile zabavne, imao sam šansu da se družim sa puno djece mog uzrasta.Radili smo puno u grupama na praktičnim vježbama o nasilju. Naučio sam napr. koja su 3 glavna elementa nasilja: trajanje , namjera i jačina! Veoma poučno, nadam se da cu znati korisno primijeniti ono što sam naučio!“


Govore o muško/ženskim odnosima, osobinama i sklonostima svog i suprotnog spola, prepoznaju predrasude i stereotipe u vezi sa „muskim i ženskim“ zanimanjima. Prepoznaju moć kao sredstvo manipulacije, u porodici, školi, u komunikaciji sa vršnjacima, roditeljima, profesorima...u njihovim mladim umovima, otvaraju se nove mogućnosti, sazrijevaju stavovi, mijenjaju se percepcije, osvještuju se odnosi...Na taj način se djeca osnažuju za njihov osnovni zadatak budućih peer edukatora – da nauče kako da vode radioničarski proces.

U interaktivnom procesu rada na radionicama, na konkretnim vježbama, vođeni vještim edukatorima oni savladavaju metodologiju radionica, uče kako da istupe pred grupu vršnjaka, kako da se pritom ponašaju, kakav stav i položaj tijela da zauzmu, kakva pitanja da postave pred grupom vršnjaka... Rafaela o tome kaže: „Drago mi je što sam stekla nova iskustva i prijateljstva! Radionice su bile vrlo poučne i zabavne! Na zanimljiv način smo se upoznali sa različitim temama koje će nam pomoći u daljem radu i životu...u školi, porodici,a posebno u komunikaciji sa vršnjacima.“


Jedan od zaključaka grupnog rada je bio: „Kad se vratimo u svoju školu, znaćemo riješiti neke probleme i znaćemo kako postupiti u konfliktnim situacijama “
Ono što je interesantno je činjenica da u hotelu nije bilo interneta , pa se vecina učesnika složila sa izjavama na evaluaciji: „ Najbolje druženje! Ovdje nije bilo interneta i to je upravo ono što nas je povezalo! Puno vremena bez gledanja i tipkanja telefona je doprinijelo da upoznamo nove prijatelje i doživimo nezaboravna iskustva!“
Kao rezultat završnog rada rada na MODULU 2 nastali su stihovi buduće himne MODULA (himna koja veliča djevojčice i dječake):
HIMNA DJEVOJČICA I DJEČAKA

Čujte sada nas,
pjevamo složno,
svi uglas!
Bacamo rime,
ko da se bavimo time!
Djevojčice smo mi
Poklonimo se svi!
Znate onako,
ljupko i lako!
Mi smo dječaci,
Baš smo jaki !
U školi smo dobri đaci !
Svi redamo petice,
Baš kao lego kockice!
Prijatelji svi smo dobri,
Poslije svađe nismo modri!
Humor nam je jača strana,
Smijemo se svakog dana!
Zajednica smo jedna mi ,
Glasamo protiv nasilja svi!
Inspirativni smo ko bandera,
Dobrodošli: ovo je nova era!
Rime smo pisali zajedno mi
A pjesmu ćemo završiti na jen, dva , tri!

 


 
Vive Zene FB
Vive Zene FB
Vive Žene
Group
Vive Žene
Funpage

 


FILM
VIVE ŽENE
Vive Zene Film
Centar za terapiju i rehabilitaciju

European UnionIAMANEH SchweizOlaf Palme CenterOHCHRMedicor Foundation  
www.vivezene.ba